ARTNOS Blog

Prima vânzare pe Artynos, ce urmează?

Ți-ai pus produsele pe Artynos, ai făcut prima vânzare cu succes, dar ce urmează? La urma urmei, acesta este departe de a fi sfârșitul procesului de vânzare cu succes. Iată un ajutor pas cu pas pentru a te ajuta să începi.

În cazul unei vânzări reușite, Artynos trimite un e-mail și un mesaj intern atât vânzătorului, cât și cumpărătorului. Cumpărătorul va primi numele, numărul de telefon și adresa de e-mail ale vânzătorului (numărul contului bancar nu), în timp ce vânzătorul va primi numele, numărul de telefon, adresa de e-mail și adresa poștală ale cumpărătorului. Poți găsi aceste date de contact la Profilul meu/Vânzările mele. De asemenea, poți vedea ce produse a cumpărat clientul, câte din fiecare și la ce preț. În cazul în care clientul a scris și un mesaj odată cu achiziția sa, acest mesaj va fi inclus și în scrisoare.

Sfat! Poți seta un mesaj care va fi inclus în notificarea de cumpărare trimisă clientului și poți include numărul contului bancar, astfel încât acesta să știe unde să transfere banii imediat după cumpărare. Poți face acest lucru în Profilul meu/Setările magazinului.

Odată ce ai primit e-mailul de notificare a vânzării, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să contactezi cumpărătorul cât mai curând posibil!

Nu aștepta niciodată ca clientul să te contacteze, ci fii primul care îl contactează, cât mai curând posibil, pentru a crea încredere cu cealaltă parte. Într-o scrisoare personalizată la adresa de e-mail directă a cumpărătorului sau într-un mesaj intern Artynos, mulțumește-i pentru achiziție, informeză-l despre procedura de plată, suma exactă care trebuie plătită și modul în care îi vei livra produsul. Pentru a crea încredere, scrie întotdeauna o scrisoare care să includă toate formalitățile necesare pentru a trimite o scrisoare: de ex. formalități în ceea ce privește modul de adresare și de luat rămas bun. Scrisoarea trebuie să fie clară, concisă și, dacă este posibil, să includă toate informațiile, de exemplu, dacă aștepți să primești prețul de achiziție al produsului prin transfer bancar, toate detaliile transferului, numărul contului tău bancar, suma exactă care urmează să fie transferată și când vei posta produsul după plată. 

Este o idee bună să redactezi un model de scrisoare în avans și să adaugi detalii specifice despre achiziție după vânzare, astfel încât să poți comunica cu clienții tăi rapid și eficient.

Păstrează un contact constant cu clientul, de exemplu, dacă ai primit plata, trimite-i un mesaj de mulțumire, în care să îi spui că ai primit transferul și să îl anunți când vei expedia produsul. Dacă faci ceva pentru o comandă personalizată, anunță-i din când în când cum merge treaba și, eventual, trimite-i o fotografie a produsului în curs de realizare. Dacă primești întrebări suplimentare din partea clientului, răspundă-le cât mai curând posibil. Nu fă clientul să se simtă lăsat pe dinafară, continuă să îi câștigi încrederea, ținându-l la curent.

În cazul în care cumpărătorul nu îți răspunde, după câteva zile, scrie-i din nou într-o scrisoare politicoasă, indicându-i că i-ai scris acum câteva zile despre achiziția lor, pe care este posibil să nu o fi primit, așa că îi vei trimite din nou toate informațiile în detaliu. Cere-i să îți trimită înapoi un mesaj dacă achiziția sa nu mai este relevantă, pentru că atunci vei pune produsul înapoi pe Artynos. Este foarte important ca, în cazul în care cumpărătorul rămâne indisponibil sau dacă apar alte dificultăți în legătură cu vânzarea sau în comunicarea cu cumpărătorul, să respecți întotdeauna toate regulile de politețe în corespondența ta! Amenințările, utilizarea majusculelor în e-mail (ceea ce implică strigăte) sau alte mesaje impulsive nu vă vor duce nicăieri. 

Dacă tot nu reușești să finalizezi vânzarea, raportează vânzarea ca nereușită: fă clic pe cele 3 puncte de lângă numele produsului în meniul Profilul meu/Vânzări pentru a o raporta. Comisionul de vânzare va fi apoi creditat, iar produsul va reveni la statutul activ. Pe baza Termenilor de Utilizare, următoarele vor fi considerate drept linii directoare: “Vânzătorul și Cumpărătorul trebuie să se contacteze reciproc în termen de trei zile lucrătoare de la momentul confirmării comenzii. Cumpărătorul are la dispoziție două săptămâni pentru a-și îndeplini oferta de cumpărare, adică pentru a achiziționa produsul anunțat pe site. Vânzătorul poate prelungi perioada de două săptămâni pe propriul risc.”

Este important de știut că clientul se poate retrage de la achiziție în termen de 14 zile fără a da niciun motiv, dar există și excepții.

Artynos percepe un comision de 6% pentru o vânzare reușită. Valoarea comisionului calculată în acest mod va apărea automat în soldul Artynos în momentul achiziției, pe care îl poți urmări în Profilul meu/Soldul meu Artynos. Prin vânzarea unei cantități mari de produse, soldul tău poate scădea brusc sub 0 lei, iar tu vei fi informat despre acest lucru. După aceea, te rugăm să îți reîncarci soldul în termen de 14 zile, efectuând o plată către Artynos, pentru a asigura o afișare fără probleme a produselor în magazinul tău.

O vânzare reușită îți sporește automat reputația pe Artynos! După vânzare, unul dintre produsele tale va apărea pe pagina de deschidere în blocul „Unde tocmai s-a vândut ceva”, iar magazinul tău va fi promovat în mai multe liste de produse, ceea ce va oferi mai multă expunere produselor. Nu este neobișnuit ca această expunere suplimentară de la o achiziție să genereze o altă achiziție sau, cel puțin, poți colecta o colecție valoroasă de favoriți (urmăritori)!

După ce ai primit prețul de achiziție și ai trimis produsul către client, nu uita să lași o recenzie! O recenzie a unui client ajută alți vânzători și încurajează clientul să te recenzeze. Iar recenziile pozitive ale clienților sunt extrem de importante pentru a câștiga încrederea clienților în viitor. În cazul în care clientul nu oferă o recenzie, vi se va reaminti în termen de 14 zile de la achiziție, dar nu ezita să îi scrii un mesaj personalizat prin care să îl rogi să facă acest lucru, spunându-i cât de important este pentru tine.

Îți dorim multe alte vânzări cu succes pe Artynos!